U proteklom periodu od 01.07.2012. do 01.07.2013. projekat Antikorupcijska mreža ACCOUNT zabilježio je 900 medijskih nastupa u televizijskom, radijskom programu, printanim medijima i izvještavanju medijskih agencija.
Prema istraživanju na osnovu koga je urađena analiza, ukupno 299 različita medija emitovala su , priloge, izjave, odnosno objavivili tekstove, te organizovali gostovanja ljudi koji su povezani ili usmjereni na aktivnosti projekta i to:
233 web portala,
27 različitih tv kuća,
23 radio stanice,
11 printanih medija
i 5 agencija.
U navedenom periodu Mreža ACCOUNT potpisala je Memorandum o suradnji sa 12 medijskih kuća i to: BH Dani, BHT1, FENA, Hayat tv, Oslobođenje, www.federalna.ba, Radio FBiH, RSG, TV1, Federalna televizija, Kameleon i Balkan radio.
Analiza je pokazala da je o aktivnostima Mreže ACCOUNT najčešće izvještavala Federalna televizija i to kroz priloge u informativnom programu i na web stranici federalna.ba.
Također, o aktivnostima projekta u proteklom periodu su izveštavale i agencija FENA (11 vijesti), Dnevni avaz kroz 10 tekstova, kao i BHR1 kroz 6 priloga nformativnim emisijama.
Ukupan broj objava u medijima sa kojima Mreža ima potpisan Memorandum je svega 8,1% od ukupnog broja objava u svim medijima.
Analiza je takođe pokazala da je o aktivnostima projekta Mreže ACCOUNT, javnost najviše bila upoznata putem web stranica, portala i magazina. Kada govorimo o ovoj vrsti izveštavanja, govorimo o 682 teksta uključujući i izvještavanja web portala www.account.ba, www.infohouse.ba i www.zurnal.info.
Putem društvenih medija o aktivnostima projekta izvještavalo se 55 puta. Osim web stranica projekta i web stranice www.zurnal.info, o projektu su najviše izvještavali web portali www.vijesti.ba i www.vazdan.com, čak po 19 puta.
Važno je napomenuti da su o aktivnostima projekta izvještavali i regionalni web portali www.limun.hr i www.b92.net.
Od ukupnog broja objava na web portalima www.account.ba, www.zurnal.info i www.infohouse.ba objavljeno je svega 15,10% medijskih tekstova, dok je 84,9% tekstova objavljeno na ostalim portalima.
Posle online izveštaja, o aktvinostima Mreže ACCOUNT najčešće su izvještavale televizijske stanice, a prije svega Federalna televizija, BHRT i RTRS.
Od komercijalnih televizijskih kuća o projektu su najviše izvještavali Hayat (6 puta) i TV 1 (4 puta) sa kojom Mreža, ima potpisan Memorandum o suradnji.
O aktivnostima Mreže, takođe su izveštavale i lokalne televizije, s napomenom da su lokalni mediji u Federaciji BiH više izvještavali od tv stanica u Republici Srpskoj.
U okviru radijskog programa Mreža ACCOUNT zabilježila je 38 nastupa na 22 različite radio stanice od kojih je 8 dostupno na većem dijelu teritorije BiH (BHR1, Radio slobodna europa, Radio Kameleon, Federalni radio, Radio DW, RADIO M, Radio Otvorena mreža, RSG).
O aktivnostima projekta i projektu najviše je izvještavao BHR1 kroz 6 emisija, zatim Radio Slobodna Europa kroz 5 emisija, Federalni radio u 4 emitiranja, te radio Kameleon korz 3 emitiranja.
Također, radio Bobar, uz Balkan i Kameleon radio ukupno 38 dana, 608 puta vršiili su emitovanje radio jinglova usmjerenih na informisanje javnosti o potrebi za Zakonom o zaštiti prijavitelja korupcije.
Kada govorimo o printanim medijima, Dnevni avaz je najviše pisao o aktivnostima projekta Antikorupcijske mreže ACCOUNT.
Ostale dnevne novine također su izvještavale o aktivnostima projekta: Oslobođenje, Dnevni list, Nezavisne novine i Večernji list. O projektu su izvještavali i Glas Srpske, Naša riječ, Žurnal beta, San, Naše novine i Semberijske novine.
Gotovo sve novinske agencije su u prethodnom periodu o aktivnostima Mreže, a Novinska agnecija FENA je bila najaktivnija.
U okviru podrške inicijativama članica Mreža ACCOUNT je pokrenula medijsku kampanju podrške donošenja Zakona o zaštiti uzbunjivača korupcije na federalnom i državnom nivou, inicijativi čiji je nositelj COD Luna članica Mreže.
U okviru medijske kampanje Mreža ACCOUNT organizirala je objavljivanje radio i tv jinglova, web banera, pres konferenciju u Vladi FBiH sa premijerom Nerminom Nikšićem i Ministrom pravde Zoranom Mikulićem kao govornicima te organizirala besplatno veliki broj gostovanja i prenošenja informacija o projektu putem medija.
Analiza je urađena na osnovu dostupnih podataka, prikupljenih preko Google web pretraživača, lista za potpise medija na različitim događajima u okviru projekta, press clippinga projekta, što ne znači nužno da su u analizu uvršteni apsolutno svi podaci o medijskim istupima vezanim za navedenih projekat, obzirom na veliki raspon događaja, ad hoc poziva medija, kao i gostovanja članica u medijima koja nisu uvijek zabilježena.
Cijelokupnu analizu možete pročitati ovdje.